sobota, października 22, 2011

Ciasto holenderskie z jabłkami.

9 comments
Doczekałam się weekendu. W planach było dużo pieczenia, ale pewna pani migrena postanowiła mi trochę życie uprzykrzyć. Kiedy uprzejmie dałam jej kopa w tyłek ją pożegnałam, sięgnęłam po laptopa i już siedziałam w kuchni, szykując składniki.
Do wykorzystania mam masę jabłek, więc w najbliższym czasie albo będą pojawiały się w moich przepisach, albo będę musiała pochłaniać je hurtowo. Stawiam na to drugie w ciągu tygodnia, bo nauki mam sporo i nim się nie obejrzę, w dzienniku zapisana jest kolejna praca klasowa. Dlatego dziś będzie krótko, bo czeka na mnie podręcznik z historii.


Ciasto znalazłam u Eweny. Jest wilgotne, lekkie i cynamonowe. No i szybkie, czyli takie, jakie lubię najbardziej ;) Dałam mniej cukru niż radzi autorka, mimo to ciasto jest bardzo słodkie, ale smaczne. Takie akurat.

 Holenderskie ciasto z jabłkami, mała blacha.

2 jajka
175 g drobnego cukru, plus 15 g dodatkowo do posypania (dałam mniej, ok. 120 g)
1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
75 g masła
75 ml mleka
125 g maki
1/2 łyżeczki cynamonu
2 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
2 małe(lub 1 duże) jabłka
śmietanka lub cukier puder do podania

Piekarnik nastawiamy na 200 st C. Wykładamy papierem do pieczenia kwadratową foremkę o bokach 20 cm. Jajka z cukrem i ekstraktem z wanilii ucieramy do białości.


Masło rozpuszczamy w rondelku razem z mlekiem i wlewamy do masy jajecznej cały czas mieszając.
Dodajemy przesianą mąkę, cynamon i proszek do pieczenia i delikatnie mieszamy aż masa będzie bez grudek mąki. Miksturę wylewamy do foremki i wygładzamy powierzchnię.

Jabłka obieramy i kroimy na plastry i układamy na powierzchni ciasta. Posypujemy dodatkowym cukrem. Pieczemy przez 10 minut po czym zmniejszamy temperaturę do 180 st C i pieczemy jeszcze kolejne 20-25 minut. Studzimy w foremce. Podajemy z dodatkiem śmietanki lub posypane cukrem pudrem.


Smacznego!

9 komentarzy:

  1. Idealne na zagrychę między zakuwaniem :) Też w najbliższym czasie przewiduję siedzieć po uszy "w książkach".
    I chyba zrobię to ciasto na inaugurację 'męczarni' ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. Na blogach tyle jabłkowych pyszności, że ja też jutro muszę coś z nimi upiec :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Smakowity jabłkowy wypiek;)mniam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Szybkie, piękne ciacho :) Musiało być przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi się podoba to ciasto, zapiszę sobie przepis. :) Tyle jabłek, nie mogą się zmarnować!

    OdpowiedzUsuń
  6. ślicznie wyglądają te jabłkowe półksiężyce

    OdpowiedzUsuń
  7. to jest coś takiego jak ciasto holenderskie??? bardzo się zdziwiłam, oni wszystko mają kupne, z puszki, gotowe. Choć faktycznie - ciasto jest proste i niezbyt pracochłonne, więc nawet leniwy Holender się zbierze raz na rok i zrobi. Ale fajne ciacho - szybki pomysł na coś dobrego do kawy.

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znałam holenderskiego ciasta z jabłkami, a szkoda, bo bardzo smakowite :)

    OdpowiedzUsuń