sobota, lipca 16, 2011

Pancakes, pyszne śniadanie.

Leave a Comment
Gdy udajemy się do kogoś na noc, możemy być w 99,9 % pewni, że śniadanie następnego ranka będzie udane. 
Ponieważ nie ma lepszego rozpoczęcia dnia od babrania się w mące, jajku czy maślance. A to oznacza tylko jedno - pancakes. ;)
Bazowałam na przepisie Emmy, ale lekko go zmodyfikowałam ;)

Będziecie zachwyceni!
Są bardzo puchate :)


Pancakes, najlepsze

1 szkl mąki (u mnie- pełnoziarnista)
1 szkl maślanki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
0,5 łyżeczki sody
2 jajka
łyżka cukru (lub więcej- jeżeli wymagacie od placków dużo słodkości :) )
szczypta soli
dodatki*

Przygotowanie:
Mąkę łączę z proszkiem do pieczenia i solą. W osobnym naczyniu mieszam maślankę i żółtko jaj, natomiast białka ubijamy na sztywną pianę. Do mąki wlewam miksturę z maślanki i jaj, i mieszam tak, by powstała jednolita konsystencja, następnie dodaję białko i ponownie mieszam, tym razem bardzo delikatnie. Smażę na dobrze rozgrzanej patelni. (ja smażyłam na oleju, jednak okazało się to zbędne. :)
Podałam z syropem klonowym i masłem.

Smacznego!








* do ciasta można dodać ulubione owoce, bakalie, przyprawy, kakao, czy proszki budyniowe a także mieszać mąki
Oto kilka moich propozycji, które znajdziecie również na Śniadaniowcu 





Z przyprawą do pierników









Z przyprawą do szarlotki








Z borówkami




Z rodzynkami

0 komentarze:

Prześlij komentarz