poniedziałek, listopada 03, 2014

Proste i pyszne ciasteczka migdałowe

8 comments
Najczęściej szukane przeze mnie w sieci przepisy na ciasteczka rozpoczynają się  przymiotnikiem "najlepsze" i "najszybsze". Potrafię spędzić kilka godzin na przeglądaniu blogów i stron w poszukiwaniu idealnej receptury na ciastko. Bo jak jeść ciastko, to nie byle jakie. Po wklepaniu w wyszukiwarkę frazy "zdrowe ciastka" wyskakuje masa przepisów na ciasteczka zbożowe, ciasteczka owsiane - tzw. bardzo zdrowe. Myślę sobie ,,O! Coś dla mnie!'' Ale po przeczytaniu pierwszych linijek potrzebnych produktów zazwyczaj jestem zawiedziona. Wymagane masło lub margaryna, przeważnie biały cukier no i mąką pszenna. A płatki owsiane albo razowa mąka służy tylko jako dodatek i daje fałszywe poczucie inwestycji w zdrowie. 
Po mojej ostatniej przygodzie w kuchni i doprowadzeniu młynka do stanu gorączkowego (prawie płonął) sporządziłam domowe masło migdałowe (które można również zrobić bez narażania sprzętu kuchennego na urazy, wystarczy porządny food processor, albo półka w sklepie ze zdrową żywnością) Jednak codziennie jedzone na waflach ryżowych lub w owsiance trochę mi się znudziło.. a że nic nie może się zmarnować - wykorzystałam masełko do produkcji ciach. I to nie byle jakich. Te ciasteczka powstają w mgnieniu oka. Nie zdążycie się nawet pobrudzić. Zasmakują każdemu fanatykowi zarówno zdrowych jak i tradycyjnych wypieków. Na co czekasz..? Do dzieła!






Ciasteczka migdałowe

200g masła migdałowego
100g mąki jaglanej 
pół łyżeczki cynamonu
80g ksylitolu/ cukru kokosowego / cukru trzcinowego
+migdały do ozdoby

Wszystkie składniki połączyć, zagnieść na zwartą masę. Z ciasta formować kuleczki, rozpłaszczyć i wcisnąć w środek każdego ciastka po jednym migdale. Piec ok. 15-20 minut w 160 stopniach. 
Enjoy!


8 komentarzy:

  1. Ten migdał w środku świetnie wygląda i nadaje uroku tym ciasteczkom :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajny pomysł na ciasteczka! mam nadzieję, że uda mi się kiedyś wykorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O... tutaj powinien być tytuł: PRAWDZIWIE zdrowe, pyszne i proste ciasteczka migdałowe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. cudownie wyglądają! tez zawsze długo wyszukuję przepisu na ciasteczka idealne, jakos ciasto mi duzo łatwiej wykombinować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne! Mam ochotę wypić dobrą kawę i przegryźć ją jednym takim... albo kilkoma ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. One na pewno są znakomite i do tego samo zdrowie !

    Zapraszam do mnie na przepis na bezglutenowy chleb bez mąki:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Robię bardzo podobne z kardamonem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepadam za wyglądem tych ciasteczek - muszę się w końcu za nie zabrać :)

    OdpowiedzUsuń