niedziela, września 21, 2014

Dyniowa tarta warzywna

4 comments
Zdecydowanie nie należę do miłośników obiadów. Dla mnie ten posiłek może nie istnieć. I wcale nie chodzi o to by go pomijać, bo jak wiadomo to nie należy do najzdrowszych nawyków. Po prostu nie jestem wielką fanką tradycyjnych polskich obiadów składających się ze schabowego i ziemniaków. W kwestii popołudniowego dania najchętniej wybieram lekkie, ale sycące potrawy. Najbardziej lubię te warzywne. Takie, które można zrobić w mgnieniu oka. Z tego co pod ręką.
I taka właśnie jest ta tarta.

Dyniowa od dołu do góry! Spód zrobiony jest z mąki dyniowej. Delikatnie kruchy o wyrazistym smaku. Nadzienie z jogurtu i jajek uzupełnia nasze zapotrzebowanie na białko, co tworzy tartę niesamowicie sycącą. A dodatki możemy dobrać według gustu - u mnie to brokuły, papryka i ogórek. Można dodać koktajlowe pomidorki, odrobinę koperku.. i całość oczywiście obsypać dodatkową porcją pestek,

Pestki dyni zawierają mnóstwo witamin z grupy B, A, D, Pp i C. Są doskonałym źródłem wielokrotnie nienasyconych kwasów tłuszczowych. Mają doskonały wpływ na włosy, skórę, paznokcie. Zapobiegają tworzeniu się kamieni nerkowych. Łagodzą objawy napięcia przedmiesiączkowego i są dobrym lekarstwem na skurcze mięśniowe. Warto więc dodać je do swojej diety. 





Dyniowa tarta warzywna

Zrobiłam w małej silikonowej formie, dlatego na normalną formę polecam potroić ilość składników!

Spód
60g mąki dyniowej (ja użyłam niskowęglowodanowej mąki dyniowej, oczywiście nie każdy ją posiada - wystarczy więc zmielić pestki dyni na drobny, mączny proszek. Spód będzie jeszcze bardziej kruchy)
1 żółtko
łyzeczka roztopionego oleju kokosowego
1/3 łyżeczki soli himalajskiej
szczypta pieprzu
2 łyżki przegotowanej wody (lub mleka)

Nadzienie
jajko + białko (z jajka, które dodawaliśmy do spodu)
około pół kubeczka jogurtu naturalnego
sól
pieprz
zioła (tu zależy od tego co mamy pod ręką - oregano, bazylia, ostra lub słodka papryka)
warzywa: kilka różyczek ugotowanego wcześniej brokuła, papryka, ogórek, pomidorki koktajlowe

Składniki na spód mieszamy w misce na gładką masę i wykładamy nią naczynie. Pieczemy około 10 minut (przy większej formie - około 15) W tym czasie łączymy jajka z jogurtem i przyprawami. Do tej płynnej mieszaniny wsypujemy pokrojone w kostkę lub chude plasterki warzywa (te, które zawierają dużo wody najlepiej jest wcześniej podsmażyć na patelni, tak by puściły soki). Wylewamy na podpieczony spód, dekorujemy różyczkami brokuła oraz pestkami dyni. Pieczemy około 15-20 minut (przy większej formie - 20-25) aż do ścięcia się nadzienia. 

Serwujemy na ciepło.



Enjoy!

Polub Soul Cakes na facebooku 

4 komentarze:

  1. Myślałam, że tylko ja nie przepadam za daniami obiadowymi :D
    Tarta pierwsza klasa! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetyczna, tyle warzyw, tyle szczęścia! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale to pięknie wygląda i pewnie smakuje, i w dodatku jest bardzo zdrowe i bezglutenowe, ideał jak dla mnie <3

    OdpowiedzUsuń